pondelok 16. novembra 2020

Cesty k Bohu.

Jeden z mojich rodinných príslušníkov ma nedávno pozdravil a hrdo,až slávnostne mi oznámil:"Konečne som to našiel,konečne som sa k tomu preklikal"! Táto veta vyplynula z nedávneho nášho rozhovoru,pri ktorom sľúbil,že sa pokúsi získať nejakú informáciu. Dlho sa mi neozýval,až teraz...K informácii sa preklikal t.j. urobil dosť náročných krokov na internete,aby sa k nej prepracoval. Takto,v prenesenom slova zmysle,sa môžeme dopracovať k istej hodnote. Keď to nejde ľahko,tak povieme,že sme sa k nej preklikali. Evanjelium hovorí,že slepec,ktorý žobral pri ceste do Jericha sa "preklikal" k Bohu a k uzdraveniu/Lk 18,35-43/. Najprv musel vystihnúť blížiaci sa Ježišov sprievod,potom sa musel zaujímať,prečo je všade taký rozruch a nakoniec sa k Ježišovi musel prekričať. Musel sa preklikať a pritom prekričať. Nebolo to ľahké,lebo vicerí ho odrádzali s tým,aby mlčal. Vieme si predstaviť aj jednoduchšie a možno aj romantickejšie cesty v ústrety Bohu. Slepec od Jericha zlegalizoval túto:cez vytrvalosť,cez krik,cez neustále domáhanie sa pozornosti Boha. Možno si z nej vziať  svoju časť. Pôjde o ten náš "klik",ktorý nám môže pomôcť na ceste spásy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára