Katolícka Cirkev prežíva ťažké časy. Na svetlo sa dostali správy o praktikách zneužitia detí,ktoré sa odohrali v minulých rokoch,či desaťročiach. Všetko sa skúma a vyšetruje. Aj cirkev koná tak,ako snáď nikdy v minulosti. Zločiny sa musia vyšetriť. Ozvali sa obete a ich rodinní príslušníci a žiadajú zadosťučinenie/právom/. Pápež František zvolal summit na ktorom predostrel dvadsaťjeden téz,ktoré musia kompetentní rozpracovať a urobiť z nich viditeľné prostriedky spravodlivosti,podľa ktorých sa bude postupovať. Zneužitie dieťaťa je ohavnosť všetkých ohavností. Na to sa ťažko hľadá ospravedlnenie. Na Cirkev sa valia zo všetkých strán dobre mierené útoky. Na svoje si prídu odídenci z Cirkvi, v rade stoja najmä úhlavní nepriatelia,ktorí sa hotujú prispieť dobre miereným úderom a zasadiť Cirkvi definitívne k.o. Iní hovoria,že Cirkev musí prejsť hlbokým procesom očisťovania a pokánia,na všetkých úrovniach. Všetci už cítime ťarchu dopadu tohto ťažkého a dlhodobého procesu na sebe,na svojej práci,na vzťahoch. Je samozrejmé,že sa hľadajú najmä vykonávatelia týchto neospravedlniteľných zločinov. Akési nóvum je v tom, že popri aktéroch násilia,sa dostávajú pred súdy aj takí,ktorí zločincov kryli, hoci o týchto praktikách vedeli. Na Slovensku,paralelne s vyššie uvedenými skutočnosťami,prebiehajú vyšetrovania a diskusie na tému vrážd a pokusov o ne. Zdá sa,že o exekútoroch týchto ohavností sa už vie resp.tuší. Podľa všetkého ide o schému: objednávatelia-sprostredkovatelia-vrahovia. Táto schéma sa skúma do podrobna. Ľudia si myslia,že vyšetrovania sa o čosi spomalili,lebo musia prekonať plytčinu,aby sa dostali ďalej. Týmto pomyselným bodom sú tí,ktorí skutočnosti mohli kryť,hoci o nich vedeli. Možno ich zakryli širokým plášťom svojej dôstojnosti a právomoci s tým,že sa veci dostanú do závozu alebo na plytčinu a loď vyšetrovania tam uviazne. Necháme sa prekvapiť,uvidíme,či sa pohne ďalej. Tak,ako sa teraz postupuje priamočiaro vo veciach vyšetrovania klerikov vo veci zneužitia,tak by sa malo aj v skutočnostiach vrážd,ktoré rezonujú v spoločnosti. Aj v jednom aj v druhom prípade sú známi násilníci. V prípade Cirkvi aj tí,čo ohavnosti kryli. V prípade mimocirkevných násilností sa tiež pôjde touto cestou dôkladnosti???
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára