Je všeobecne známe, že
rôzne aktivity a iniciatívy majú svoju „tvár“. Obyčajne ide
o celebritu, ktorej fotografie spájajú s nejakým kozmetickým alebo
farmaceutickým výrobkom.
Každá značka má svoju tvár. Vieme však aj o mnohých
kampaniach, ktoré sú organizované na podporu boja proti chorobám. Aj tieto
kampane majú svoje tváre. Pri istej príležitosti povedal organizátor túto
myšlienku: „Zmenili sme tvár našej značky. Tá predošlá bola už „opozeraná“.“
Evanjeliá nám prinášajú správu o udalosti na mieste
Ježišovho premenenia. Od sv. Lukáša sa dozvedáme, že Pán Ježiš vzal so sebou
Petra, Jána a Jakuba na vysoký vrch a tam sa: „...zmenil vzhľad jeho
tváre...“ (Lk 9, 28 – 36)
O čo sa snažíme v pôstnom čase? Chceme zmeniť
tvár. Tá stará, dožívajúca, je nevhodná pre veľkonočné posolstvo. Žiada sa niečo
iné, nové alebo obnovené. Najlepšie je, keď z nás žiari tvár Kristova.
Jedine tá môže byť tvárou Božieho kráľovstva. Lenže tvár súvisí s telom.
Je s ním prepojená. Takisto aj tvár Božieho kráľovstva má byť spätá
s celým životom. Ak tvár reprezentuje život, potom môžeme použiť slová sv.
Pavla: „Už nežijem ja, ale vo mne žije Kristus. Ale život, ktorý teraz žijem
v tele, žijem vo viere v Božieho Syna, ktorý ma miluje a vydal
seba samého za mňa.“ (Gal 2, 20)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára