piatok 3. mája 2019

Medzičlánky vo vzťahoch.

Pred časom mi ktosi priniesol fľašu medu. Až teraz,keď z neho beriem posledné sústa,som si všimol na veku nenápadný nápis:Priamo od včelára. Aký je význam tejto vety? Je to jednoduché. Tento med pochádza priamo od včelára. Medzi výrobcom-včelárom a mnou-konzumentom,nie je medzičlánok. Nijaký obchodný reťazec,nijaký obchod mi tento med nepredal,ale mám ho priamo od výrobcu. Nikto iný ho nemal v rukách. Evanjelium prináša dialóg medzi Ježišom a Filipom/Jn 14,6-14/. Filip sa dožaduje akéhosi medzičlánku medzi Otcom a Synom. Hovorí:"Pane,ukáž nám Otca a to nám postačí". Ježiš ho presviedča,že neexistuje taký medzičlánok. Zdôrazňuje:"Kto vidí mňa,vidí Otca". A pokračuje:"Verte mi,že ja som v Otcovi a Otec vo mne". Medzi nim a Otcom nie je nijaké umelé premostenie. Ježiš dokazuje,že ani nie je potrebné,lebo Otec i Syn majú božskú podstatu. Sú rovnakej podstaty. To iba ľudia si vyrábajú rôzne premostenia vo svojich vzťahoch. Nasilu. Pre niektorých je pojem "brat a sestra v Kristu" málo. Iba také niečo,čo je oficiálne,možno nejaká floskula... K skutočne dobrým vzťahom nemusíme nič dokladať,ani vymýšľať. Stačí,keď vieme,že sme "v Kristovi",alebo aj" Kristovi". To nám musí stačiť k obnove života. Pamätajme na slová Písma:"Kto je teda v Kristovi, je novým stvorením. Staré sa pominulo a nastalo nové"/2 Kor 5,17/. Nové je to,ktoré uverilo v obnovu života v znamení Zmŕtvychvstalého.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára