piatok 26. apríla 2019

Zomrel,ale žije.

Pred niekoľkými dňami sa svet dozvedel šokujúcu správu. Po 27 rokoch sa prebrala z kómy istá žena zo Zjednotených arabských emirátov/SAE/. Sedela so svojim synom v aute,ktoré malo nehodu. Syn vtedy vyviazol bez ťažšieho zranenia,lebo ho matka chránila vlastným telom. Ona si však udrela hlavu a upadla do kómy. Prednedávnom však začala javiť známky života. Postupne sa prebúdza. Jej syn povedal pri tejto príležitosti zaujímavú myšlienku. Adresoval ju všetkým,ktorí sa doma starajú o blížnych,ktorí sú v kóme. Poznamenal:"Keď ich vidíte takýchto,nesmiete ich považovať za mŕtvych". Po svojom zmŕtvychvstaní sa Ježiš pravidelne zjavoval apoštolom/Jn 20,19-31/. Vždy znova a znova im ukazoval ruky a bok,kde sa nachádzali nepopierateľné známky po klincoch. Boli to smrteľné rany. Apoštoli,akoby stále neverili,že po takejto tortúre mučenia,môže Ježiš žiť a komunikovať s nimi. On sa im zjavoval s jedinou myšlienkou,ktorú by sme mohli vyjadriť takto:"Aj keď ma vidíte takého,nesmiete ma považovať za mŕtveho. Ja žijem!". Viera niektorých súčasníkov je taká,akoby bol Ježiš mŕtvy. Aj ich viera je potom mŕtva. Ježiš vidí aj utrpenie svojho mystického tela-Cirkvi. Vidí prenasledovaných kresťanov vo svojich krajinách ako utekajú pred protivníkmi. Vidí obete tých,ktorí neprežili atentáty samovražedných militantov/Sri Lanka,vyše tristo mŕtvych/. Vie o morálnej biede svojich členov,ktorí na základe zneužitia ľudí,spôsobujú krvácajúce rany Kristovej Cirkvi a svetu. Aj tu Pán necháva odkaz:"Keď ma takto vidíte trpieť vo svojich údoch,nesmiete ma považovať za mŕtveho. Ja žijem!".Ježiš vidí útrapy ľudí,ktorí sú všelijako pokorovaní,doráňaní a trpia vo svojich chorobách telesných,alebo duchovných. Ani tu Ježiš nemlčí,ale prizvukuje:"Nemôžete ma považovať za mŕtveho. Ja žijem!". Našou najlepšou odpoveďou je konštatovanie svätopisca,ktorý po zázračnom rybolove zaznačil toto:"A nik z učeníkov sa ho neodvážil spýtať:"Kto si?",lebo vedeli,že je to Pán"/Jn 21,1-14/.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára