piatok 22. marca 2019

Dať z toho lepšieho v nás.

Občas si pospomínam na roky svojho detstva. Napríklad na to,že som chodil niekedy so starou mamou na nákup. Spomínam si na jeden nákup v mäsiarstve. Bola to typická mäsiareň vtedajšej doby. Dominovali jej železné háky,na ktorých viselo mäso. Stará mama pristúpila k pultu,znalecky sa pozrela na vystavené druhy mäsa a povedala:"dajte mi z tohto". Predavač zobral nôž s úmyslom vyrezať požadované množstvo,keď ho stará mama zastavila a povedala:"nie,z tohto,ale z toho lepšieho!" Mäsiar prevrátil očami,rozkýval mäso na háku a šikovným pohybom odrezal kus mäsa práve z tej oblasti,ktorú stará mama nechcela. Ešte v tej istej sekunde,naučeným pohybom "pľasol" mäso na váhu/digitálne ešte neboli/ a uprel oči na ručičku na váhe. Tá sa rozkývala a až,keď sa zastavila,sa mala stanoviť cena. Podľa váhy. Mäsiar,však nečakal,kým sa váha ustáli. Z voleja určil váhu mäsa a zároveň napísal cenu ceruzkou na mastný papier,do ktorého mäso zabalil. On zo svojej strany očami,akoby ručičku váhy rozpohyboval,my,so starou mamou na druhej strane pultu,sme ju hypnotizovali,aby sa zastavila. Mäsiar bol šikovnejší. Ak táto váha existuje dodnes,určite sa stále na nej ručička ešte kýve...Spomínam to preto,lebo,vtedy som si z mäsiarstva,okrem mäsa,odniesol aj výraz,pochádzajúci od starej mamy:dajte z toho lepšieho. Povedal som si,že v živote budem dávať ľuďom vždy z toho najlepšieho,nech by som vykonával akúkoľvek profesiu. Zistil som,že aj Boh si berie k sebe z toho najlepšieho. Uvedomil som si,že rady najbližších rodinných príslušníkov rednú. Zrazu je okolo mňa,akosi voľnejšie...Aj zopár priateľov,spolubratov som odprevadil na druhý svet. Stále mám pocit,že Boh si berie odo mňa len z toho najlepšieho. Nemôžem mu to zazlievať. Ja,totiž,prijímam od neho z toho najlepšieho. Ba,len to najlepšie. Stačí mi pohľad na eucharistický stôl a niet o čom...K tejto myšlienke ma inšpiroval spolubrat,ktorý v pohrebnej homílii použil túto myšlienku. Povedal,že smrťou toho ktorého človeka,akoby odišiel kus dobrého sveta...Boh si berie,ale aj dáva. O miere jeho dobroty škoda debatovať. Ak veríme,že Boh nám dáva to najlepšie, myslíme na to,že od nás sa očakáva to isté-dokonalý prejav služby a lásky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára