piatok 14. decembra 2018

Myšlienka dňa 9

Nie je Janči ako Janči. Prednedávnom zazvonil u mňa telefón. Zdvihol som slúchadlo a pozdravil. Z druhej strany sa ozvalo:"Tu je Janči". V stotine sekundy mi mysľou prebehlo niekoľko ľudí-nositeľov tohto mena,ktorých poznám. Rýchlo som radšel odpovedal:"Servus,Janči. Ako sa ti darí?" Z druhej strany sa ozval ten istý hlas:"Ale,ja mám priezvisko Janči!". Cítil som,že mi vyschlo v ústach a stŕpol jazyk. Zakoktal som:"Jaaaj,už viem. Prepáčte. Teraz už viem,kto ste" Zaklamal som. Predpokladám,že takúto alebo podobnú situáciu dôverne poznáte. Nuž,nie je Janči ako Janči. A nie je autorita ako autorita. Sv. Lukáš ich vymenúva niekoľko a to v prostredí židovského národa/Lk 3,1-6/. Uvádza také mená ako:Tibérius,Poncius Pilát, Herodes,Filip,Lyzaniáš,Annáš,Kajfáš. Miesto v zozname sa ušlo aj Jánovi Krstiteľovi. Medzi menami je jeden podstatný rozdiel. Iba ten posledný /Krstiteľ/,má uvedené meno otca-Zachariáš. Tí,prv menovaní,nie. Akoby chcel svätopisec naznačiť,že za veľa nestoja. Iba ten stojí za povšimnutie,ktorý má uvedenú časť rodokmeňa. Chce sa poukázať na fakt,že dôraz treba položiť na tých,ktorí majú v "génoch" komunikáciu s Bohom. Nie je autorita ako autorita. Skutočná autorita sa najprv pýta,ako niekto komunikuje s Bohom. Ten,kto s Bohom komunikuje,má predpokladyx byť autoritou. Takto to odovzdávajme ďalej,nech aj cez nás vedie duchovný rodokmeň autorít,ktoré Boha neopúšťajú.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára