Pred nedávnom sme zápasili s vysvetľovaním niektorých skutočností, ohľadom nového Rímskeho misála. Prioritou boli konsekračné slová: "za mnohých" a "za všetkých". Videl som v očiach ľudí, že to prijali ako nový fakt, ktorý okomentoval jeden z farníkov slovami:"Otče, mení sa niečo na tom, že Pán Ježiš zomrel za všetkých ľudí?". Keď dostal odpoveď, v zmysle, že táto pravda je nemenná, spokojný odišiel za svojimi povinnosťami. Nemyslím si, žeby ho striktná teologická diskusia na túto tému nejako obohatila. Cirkev bude vždy vyznávať, že Ježiš sa obetoval na kríži za všetkých ľudí.
Aj za tých, ktorí sa v dnešnom svete rozdelili kvôli pandémii a jej okolnostiam. Do Božieho spásonosného plánu patria tí, ktorí sú zaočkovaní. Tí, ktorí sú zaočkovaní preto, lebo chcú chrániť svoje zdravie a zdravie svojich blízkych. Tí, ktorí sú zaočkovaní, aby sa nemuseli často testovať. Patria tam tí, ktorí sa zľakli, toho, čo vidia v nemocniciach, a preto sa dali zaočkovať. Nemôžeme obísť ani tých, ktorí zaočkovaní nie sú. Zaočkovaní nie sú, lebo v Covid 19 neveria. Sú tam aj tí, ktorí sa vyhýbajú očkovaniu, lebo sa boja že budú načipovaní. Nezabudnime ani na tých, ktorí odmietajú očkovanie, lebo majú iný morálny problém. Patria tu ľudia, ktorí sa nachádzajú v kategórii: všetci, ale i tí, ktorí sú v skupine očkovaní, testovaní, po prekonanej chorobe atď. Nezabúdajme na tých, ktorí uviazli v osídle karantény, či patria k jej absolventom. Zisťujeme, že deliace čiary medzi týmito zoskupeniami sú často bolestivé a dramatické. Dosť si ľudia ubližujú. Znova zopakujme, že Kristus vykúpil každého človeka. Potvrdzujú to slová Apoštola národov:" Niet rozdielu medzi Židom a Grékom, lebo ten istý je Pán všetkých, bohatý pre všetkých, ktorí ho vzývajú. Lebo každý, kto bude vzývať Pánovo meno, bude spasený". /Rim 10, 12-14/.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára